“BELLA’s inferno”
Project curated by EMMANUELLE LUCIANI

at porsche scopes festival,
atEliers jeanne barret, marseille

 

© PHOTO STUDIO COPEX

 

Artistic direction and choregraphy by Emmanuelle Luciani and Bella HUNT & ddc
Featuring songs by Regina Demina and pole dancing performance
Original Score & quadriphonic sound design by Moodoïd
Starring Bruno Surace, Regina Demina Amazigh Abrouk, Lucas Preux and Maxime Goalabré
Consultant choregraphy by Nadir Benlala and Constance Perucca

That's how the world ends. A whisper..

Bella's Inferno: Dystopia

 

Pour PORSCHE SCOPES Marseille, sous la direction artistique d’Emmanuelle Luciani, Southway Studio, dans le prolongement de New World (2023), révèle Bella’s Inferno, ode de glace et de Brent à la technologie et à la voiture, faisant suite à une série d’expositions autour de la car culture et de l’esthétique cyber-punk.

Southway Studio livre le nouvel opus d’un travail chorégraphique en invitant Régina Demina et Moodoïd, mêlant son, pole dance et uppercuts. Convoquant culture classique et pop culture, de Dante Alighieri au tuning et à la boxe, Bella’s Inferno est un tableau vivant, un spectacle total dans un futur dystopique où la voiture est devenue une archéologie sacrée.

Sur un décor sculpté par Bella Hunt & Dante Di Calce, Régina Demina déploiera des séquences de ses danses et de ses chants, accompagnée d'une création musicale immersive en quadriphonie de Moodoïd spécifiquement commandée pour l’événement.

For Porsche SCOPES Marseille, under the artistic direction of Emmanuelle Luciani, Southway Studio reveals Bella's Inferno, its first total creation, an ode of ice and Brent to technology and cars. Southway Studio delivers the latest opus of a choreographic work inviting Régina Demina and Moodoïd, mixing sound, pole dance and uppercuts. Bella's Inferno is a tableau vivant, depicting a dystopian future where the car is sacred archaeology.

On a set sculpted by Bella Hunt & Dante Di Calce, Régina Demina will perform sequences of her dances and songs, accompanied by an immersive quadraphonic musical creation by Moodoïd specially commissioned for the event.

Immersion and dialogue between classical and popular culture are the backbone of Emmanuelle Luciani's work. Bella's Inferno is part of a series of exhibitions, starting with Korakrit Arunanondchai: History IV (2018), and more recently with Too Fast Too Knight (2021), Drive to Survive (2022) and New World (2023), in which visual arts, music and dance have already been combined in an aesthetic investigation of science fiction and anticipation as phenomena between high & low culture and reflections on societies of control.

 
 

Des neufs cercles de l’Enfer s’élève Bella sur son vaisseau acéré, bardé de néons et de cylindres. En Lilith cyber-punk, elle déploie sa danse lascive et serpentine autour du mât de son esquif, propulsé par l’antique moteur d’une Porsche tout droit surgit de l’âge lointain du pétrole. Les vapeurs glacées qu’expire désormais le voile déchiré entre l’Enfer et le monde des vivants retombent en un lourd brouillard, d’où émergent les silhouettes de guerriers et de champions.

Au rythme du bruit des moteurs et du chant de Bella, ces corps tendus se mettent en garde une dernière fois avant la fin du monde et, sous les nuées de lasers et les embruns de diesel, s’affrontent comme si le Madison Square Garden ou les arènes de Street Fighter sortaient des ruines de la civilisation. Bienvenu en l’an 3000, dans un nouvel âge de glace et de silence désormais réveillé par le chant des spectres de la vitesse et de la boxe.

Tandis que Bella resserre ses anneaux sur la barre de pole dance chromée, entre un balancé de danse classique et un cradle spin, les ombres dansantes poursuivent leur combat. Le son moite des poings qui s’entrechoquent est couvert par les choeurs en crescendo des turbos et d’une machinerie électronique antique, actionnée par la silhouette cuirassée d’un DJ.

From the nine circles of Hell rises Bella on her sharp, neon- and cylinder-powered vessel. Like a cyber-punk Lilith, she unfurls her lascivious, serpentine dance around the mast of her ship propelled by the antique engine of a Porsche straight from the distant age of oil. The icy vapors that now breathe out from the veil torn between Hell and the world of the living fall back into a heavy fog, from which emerge the silhouettes of warriors and champions.

To the rhythm of engine noise and Bella's song, these tense bodies put themselves on guard one last time before the end of the world and, under clouds of lasers and diesel sprays, clash as if Madison Square Garden or the Street Fighter arenas were emerging from the ruins of civilization. Welcome to the year 3000, in a new age of ice and silence now awakened by the chant of the spectres of speed and boxing.

As Bella tightens her coils on the chrome pole dance bar, between a balancing ballet and a cradle spin, the dancing shadows continue their battle. The sweaty sound of clashing fists is covered by the crescendoing chorus of turbos and antique electronic machinery, operated by the armored figure of a DJ.